50 jaar Apenheul

Welkom bij het Buitenmuseum! In de binnenstad van Apeldoorn vind je jaarlijks een buitenmuseum, dat in beelden vertelt over een onderwerp dat de historische identiteit van de stad raakt.

Dit jaar presenteren we het Buitenmuseum ‘50 jaar Apenheul’. Op 12 juli 2021 is het namelijk precies 50 jaar geleden dat de Rotterdamse fotograaf Wim Mager het unieke park Apenheul opende in Apeldoorn. In een route langs meer dan 40 etalages ontdekte je van 1 juni t/m 24 oktober 2021 het bijzondere verhaal over de historie en recente mijlpalen van Apenheul.

Beleef nu de expositie voor het eerst digitaal! In de online expositie loop je digitaal langs de etalages en luister je naar bijpassende audiofragmenten.
We wensen je veel plezier!

Online expositie 50 jaar Apenheul

Wandel digitaal langs het Buitenmuseum met de online expositie van 50 jaar Apenheul. Luister naar de audiofragmenten van de 14 hoogtepunten en ontdek de geschiedenis van Apenheul.

Voor de ultieme beleving is de online expositie uitsluitend te bekijken op desktop.
Start expositie